Kriser och krishantering

Jag är heeemma! (försöker låta positiv, köper ni det?)

November, och staden är sig lik. Den enda skillnaden skulle väl vara att det nu står en översmockad resväska på mitt rum som skriker efter att bli upppackad. Ska strax ge den lite uppmärksamhet men först bloggen.

Morgonen har ägnats åt en promenad och ett eget mini spa här hemma. Med inpackningar, smörj och skrubb. Den behövdes efter en hård shoppingvecka. Haha shopping är min passion men det sliter faktiskt. :P Om jag orkar skriver jag kanske en lista över nya grejerna. Kanske.

Gårdagen spenderades, of course i stan. Lite strul med pengar och shit gjorde att det inte blev så mkt shoppande men jag köpte lite tröjor iaf, vilket var mitt mål så jag är nöjd iaf. Vi åt lunch på ett jättebra ställe faktikst, som vi hittade direkt. Otroligt när jag är med. för min del fick det bli varm bulgur med kyckling. Och för varmt kaffe.

ååhhho sen var vi och fikade. Och vi åt den godaste brownien jag någonsin ätit i h e l a mitt liv. Så god så att man nästan gick och dog. Jättekladdig, kompakt med massa smak och smält choklad på, serverades med mjukglass. Jiisses. det är den jag kommer tänka på under framtida hårda dagar. Okej, den gjorde en jädrans mätt också men det är ju en annan sak.

Tog mig hem, ja det gjorde jag också. fantastiskt. Stod där i regnet, blåsten och kylan på en fyrfilig motorväg mitt i mörkret och kände mig väldigt borttasppad och ensam. Men bussen kom, och jag åkte med och lyckades ta mig igenom allt oskadd. Och nu sitter jag här. Ja. Tyvärr.

Idag blir det uppackning, plugg (förhoppningsvis) och tittande på alla program som är inspelade åt mig. Haha, I´m a suupeerr geek.

Klockan 1 blir det middag hos farmor ocg farfar, ungstekt gädda mmm :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback