failure

planen var såhär:
Jag skulle vakna upp lyckligt utvilad och cykla till skolan med glatt sinne. Jag skulle göra provet helt galant och smidigt på 60 minuter och sedan tillbringa de närmast 15-20 minuterna med att läsa igenom mina helt korrekta svar och känna att, ja det här fixar sig, det här blir bra. Sedan skulle jag helt tidsenligt hoppa på cyklen och snabby och enkelt ta mig till färgaffären. Där skulle A möta upp mig och så skulle vi titta på tapeter till mitt rum, och givetvis skulle jag hitta en nästan direkt som klickade och beställa den och så skulle det vara ur världen.
Sedan skulle jag komma hem glad i hågen och lycklig över provet äta en frukt och sätta mig vid powerpointen som mirakulöst skulle bli klar på en timme. MEN:

det blev såhär:
Jag vaknad dödstrött efter 5 timmars sömn. Det snöar ute, nu skulle det vara vår, men det snöar och blåser. Så cyklar genom kalla vindar och snö som förblindade mig till skolan. Okej so far fine men det är här allting brister. Provet visar sig vara ASBALLASKITA SVÅRT OCH HUR LÅNGT OCH STORT SOM HELST! Hur mycket meningar och konstogt skit som helst som jag inte har någon aning om. Det blir ju inte bättre av att A brevid mig efter typ 40 minuter är klar medan jag knappt är klar med första sidan utav typ 6. Efter full tid har jag krafsat ihop något på hälften av frågorna och svaren är helt uta vajsingen. Så jag sitter 10 miunter extrra och försöker. Sen böjar lilla tyskaläraren "nu är tiden slut" okejokej jag bläddrar igenon och upptäcker att det finns halva sidor som jag inte svarat på och massa ord som jag "sparat och väntat" med. GAH PAAANNIKK. aldrig att JAG skulle lämna in provet oskrivet. Så med ren panik bara skriver jag, vadsomhelst helt fel men bara för att ha skrivit. Och nu börjar läraren "Nej NU måste ni lägga ner" Så får kasta in lite ord och sen lämna in. det. sämsta. tyskaprov. jag. nånsin. gjort.

Efter denna pärsen som drog ut på tiden så att jag satt i 1 tim och 40 minuter (20 för mkt) var jag ju jättesen så jag hinner inte träfffa A för tapetspaning eftersom hon skulle jobba. PISS då måste jag hinna det med någon annan dag. JAG HAR INTE TID. Kan ju tillägga att jag hade världens största motvind också så att det tog dubbelt så lång tid som det brukar att komma hem. Och ingen lycka känner jag utan bara ren ilska och depression. Fan heller att jag tänker äta frukt. Jag tänker kränga ljusa sirpasbröd som jag aldrig äter utan bara min minisyster.Och göra den satans dåliga powerpointen klar. Kommer ju ta ungefär äää 6-7 timmar. men viisst, jag klagar inte. det hade ju kunnat vara såå mycket värre. Jag hade ju kunnat ha prov imorgon och varit tvungen att göra en viss annan grej med. Eller just det ja, jag har ju prov imorgon och måste göra den där grejen..Livet leker.

Och nu har jag tillbringt en halvtimme med att bara skirva detta, som om jag hade tid med det? NEEJ. Fan. Nu går jag och hänger mig. Hejdå.

(förresten om du orkade läsa allt det här så grattis, inte ens jag själv orkade läsa igenom det)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback