dagarna som gått

Nuu så, äntligen kom jag in på bloggen. Det har varit ett par hopplösa dagar då jag inte har kommit in så jag får väl ta och berätta vad som hänt under denna tid.

Lördag. Konfirmations dagen för syster. Den var miicket trevlig och Julia var micket duktig när hon sjöng och var moppekille. Efteråt blev det kalas som också var najs, sådär som det brukar vara. Men när konfirmationskalsandet var över ja då var det bara till att sticka till nästa kalas, min kusins födelsedag. Lite halvsegt, det var ju samma människor bara annan plats och mer mat. Men men, jag höll på att bli dödad på studsmattan och så var vi ute med hunden i ösregnet. Sedan hade alla kusiiner pyjamas-mysdress party eftersom vi var så blöta så vi var tvungen att byta kläder. Det var den dagen det.

Söndag. Jobb 9-17.30. inte mkt att säga om det mer än att det var jättefint väder och jag var inne. Fin kväll var det också. Men jag och mamma gick på bio, Harry Potter och fenixorden. Det var kul. Den var faktikst bra, alla filmer har ju varit bra men den här följde faktiskt boken bra och så. Så den var helt klart sevärd. Fast inget slår ju förstås böckerna.

Måndag. Jobb 8 - 17, också jättefint väder. Så varmt och kvavt och blö tråk att jobba. Efter jobbet tog jag iaf tagi mig själv och kontaktade lina. Så vi träffades, var ute och gick vid havet och sedan åt vi glass. Det var muy trevligt. Vi hängde på en skolgård också och diskuterade en deckare vi borde skriva. Vi har ett jättebra mord som inkluderade rosenbädd på skolan, bergsprängare med Bed of roses, drogad och läda med sand. Fast vi hade ingen bra mördare men ändå, snart i en bokhandel nära dig. Men det roligaste var ändå när vi diskuterade festivalen som är i antågande. Lina brukar inte vara hemma då och har missat en del. Som till exempel vad langos är. Jag menar, langos vem vet inte vad det är. Så skulle jag bokstavera det till henne L-a-n-g-o-s och hon säger, "Vadåå Lan Gos?" Nej menen tjenare ska vi ha lite lan gos? Haha ja galet.

Tisdag. Idag. Jobb 12 - ?? typ forever. Efter jobbet lär det inte bli någonting utom att typ kolla på tv och äta mig ännu fetare. Men imorgon är jag iaf ledig, gaah längtar. Måste köpa present till lilla syster som fyller år, och så är det festival. Det är bara att hoppas att det blir bra.

OH HERREJÄVLAR är klockan halv 12?! Ska sticka om 10 minuter. Är jag klar? NEJ. Okej, andas. Nej paniikk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback